dimarts, 16 de juny del 2009

Puigsacalm (14/06/2009)

El camí comença just a dalt del coll de Bracons remuntant un petit marge de pedra que trobem a la banda dreta si venim de Joanetes. Pujarem al Puigsacalm per la carena (aconsellats per una família molt amable i simpàtica de Torelló) tot resseguint tots els pics que es succeeixen un darrere l'altre (això si gripan i bufant una mica...) , primer la Roca del Corb, més tard els Tossells coronat per una senyera (1.456m.), lloc on hem esmorzat i finalment abans d'arribar al Puigsaclam ens trobem amb el Cibaderes (1.446m.). Just després de passar pel Puig de les Cibaderes el camí planeja una mica i fins i tot en alguns llocs baixa una mica tot encarant-nos cap al Puigsaclam.La vista del cim del Puigsacalm (1.515m.) és realment bona. La Badia de Roses, la Plana de Vic, la vall d'en Bas, el Pedraforca, el Canigó i el Puigmal, el Montseny, Bellmunt, Cabrera i Montserrat en un dia clar.

Per tornar agafarem per on hem vingut i just al final de la pujada forta del Puigsacalm continuem recta direcció a la font Tornadissa i cap al Coll de Sant Bartomeu.Aquesta part final es fa per un camí de Bosc on predominen principalment les fagedes i el boix, finalment arribem a la collada, punt inicial de la nostra excursió pel Puigsacalm.

Des de Xiruca i forquilla volem agrair a la família de Torelló pel consell donat de modificar la nostra ruta i passar per la carena, amb unes grimpades molt entretingudes i sense cap mena de dificultat. Va ser la millor opció.

Per finalitzar el dia, forquilla a l’Hostal dels Ossos. Cuina volcànica.

Per veure totes les fotos, cliqueu sobre l'enllaç: http://picasaweb.google.es/xirucaiforquilla/Puigsacalm?feat=directlink

Xavier ha dit...

Una excursió divertida i d'unes vistes espectaculars.
Per posar en el programa de TV3 "El paisatge favorit de Catalunya"

Anònim ha dit...

Tens tota la raó Xavi, i el dinar també va estar força bé !!!!!, ara a esperar la pròxima....

lourdes

Xavier ha dit...

I tant, que la propera també pinta bé. El Santuari de Cabrera des de Cantonigros (Osona), el proper 18 de Juliol.